Polka Dot !

Assalamulaikum !

Hari ni aku nak ceritakan sebuah kisah benar. Di mane peristiwa ini aku dan geng 'sekepala' (Iba, Alin & Daya) aku alami sewaktu kami berada di Tingkatan 4. SELAMAT MEMBACA ^^!

27 Oktober 2009

"Iba, sok jom teman aku gi buat kad bank." ajak Alin. "Aku tak tao lar cam ne." tambah Alin lagi dengan memek mukanya. 
"Ermm.. Okey lah." balas Iba.

Keesokan harinya...

"Ringggg !!" Loceng terakhir berbunyi menandakan waktu pulang. Alin dan Iba pun bergegas menuruni tangga Blok C sekolah. Tanpa disedari mereka telah meninggalkan Akid dan Daya di belakang.  

"Weh, tunggu !" Laung Akid dari jauh. Lantas dia berkejar mendapatkan mereka. Daya pula hanya mengekori dengan muka yang berkerut-kerut, penuh tanda tanya. 
"Korang nak gi mane nih ? Tak tunggu kitaorang pun" Sambung Akid setelah berjaya mendapatkan mereka.

"Kitaorang nak gi BSN, nak buat kad bank die nie haa" Jawab Iba sambil menunding jari ke arah Alin. 

Alin yang menyedari perlakuan Iba hanya tersengih lalu berkata, "aku tak reti, tu yang ajak Iba tu. Yela, die kan dah pernah buat."

"Ouh.." balas Akid dan Daya seraya mengangguk-anggukkan kepala mereka.
"Nak ikot !" kate Akid lagi. "Balik awal pun bosan."

Tanpa berfikir panjang, Akid dan Daya pun menyertai agenda Alin dan Iba dengan spontan. Diaorang ni memang spesis suka merayap sesama sendiri. Tak reti nak balik awal. Huhu^^ ! 

Lalu, mereka berempat berjalan kaki dari sekolah menuju ke destinasi. Jaraknya hanya sekitar 1 kilometer. (Lebih kurang macam tu lah)^^
Sepanjang perjalanan mereka yang agak jauh itu, mereka berbual kosong seiring dengan hilai tawa yang tak henti-henti. Mengilai tanpa mengendahkan umat manusia di sekitar mereka. Kalau lawan dengan Cik Ponti, confirm diaorang ni champion^^

Setelah tiba di destinasi utama dalam planning mereka pada hari itu, Alin dan Iba pun menuju ke sudut borang BSN bersama. Dalam masa yang sama, Akid dan Daya pula meninjau-ninjau tempat duduk yang berdekatan dengan kaunter. Setelah Alin mendapat nombor gilirannya, dia dan Iba kemudiannya menyertai Akid dan Daya yang telah bertapak di tempat duduk pilihan hati mereka.

Sementara menunggu nombor giliran Alin dipanggil dan disiarkan di monitor kecil di bank tersebut, mereka berempat dengan tanpa segan-silunya meneruskan aktiviti 'terencat' mereka^^ 

10 minit kemudian...

Setelah selesainya perjumpaan dan perbincangan Alin bersama Akak Bank di atas urusan tertentu, kanak-kanak Milo tersebut pun mengambil keputusan untuk memanaskan kerusi di ruangan menunggu. Almaklumlah, letih menapak dari sekolah ke bank tadi. Bila dah dapat air-cond lega lar sikit. Walaupun air-condnye tak de lah sampai tahap boleh membekukan peluh, tapi bersyukur jugak dapat duduk berehat sekejap dalam tempat sejuk.^^

Semasa mereka sedang menjalani rutin harian (aktiviti 'terencat'), Akid yang duduk bersebelahan dengan Daya (belakang Alin dan Iba) seperti tidak berminat untuk menumpang sekaki dalam program mereka. Die seolah-olah sedang merasakan suatu aura yang kuat dari arah belakang. Namun nalurinya tidak pula mengarahkan dia memalingkan kepalanya. Apa yang dilakukan hanyalah memandang ke arah laluan di sebelah kirinya di mana orang ramai lalu lalang menuju ke kaunter.

Kemudiannya, ada seorang lelaki Melayu yang berusia dalam lingkungan 40-an berjalan menuju ke kaunter melintasi pandangan Akid yang sejak dari tadi tidak memaling-malingkan kepalanya ke arah lain. Rakan-rakannya yang lain pula asyik bergelak ketawa. 
Memang tak ingat dunia. (-..-')

"Astaghafirullah al-azim..."  dengan tidak semena-mena Akid mengucap panjang sambil menundukkan kepalanya.

Kawan-kawannya yang disedari tadi 'busy', lantas mengendalakan aktiviti mereka buat seketika waktu. Dan dengan sepantas kilat Alin,Iba dan Daya memandang ke arah lelaki tersebut.Tao tao je dieorang ni sape yang dimaksudkan, terasa aura jugak kot. Haha^^ !

Sememangnya aura lelaki tersebut sangat kuat. Ape yang membuatkan kami terkejut, terkentut, dan macam-macam ter- lagi. Bukanlah kerana paras rupa yang macho macam Robert Jr, bukanlah kerana imej dan style yang smart macam James Franco.  TETAPI !

Tetapi, kerana dia telah berjaya memukau sesiapa sahaja yang memandangnya. 

Apa yang memeranjatkan kami semua ialah seluar lelaki tu terlondeh sampai paras bawah punggung ! Humang aihh. Seksi kan ? Tak cukup dengan itu, terdapat pula pakej POLKA DOT berwarna merah saga di punggungnya. Wuahhh~ meriahnya ! Sangat memukau ! Mungkin disebabkan punggungnya yang bercorak like a tattoo laa kunun , maka dia pun merasakan dirinya seseksi Brad Pitt dan tidak lagi perlu memakai celana dalam. Kah, kah, kah ! Kalau nak request dia buat corak batik boleh tak gamaknye ? Hee~~

Setelah kengkawan Akid yang lain menyaksikan keseksian lelaki tersebut, ape lagi.. Bergemalah hilaian janda masing-masing. Haha^^ ! Huru-hara 1 bank tu. 


"Kah, kah, kah ! Kitorang tak bersalah bang, kitorang tengok je" kate Iba kepada abang polis yang berkerja di situ sambil ketawa terbahak-bahak. Haha^^ ! 
Abang polis itu cuba menahan tawa. Ketat, kelat mukanya nak control.


Last last, pakcik pakcikss yang dalam bank tu pun join sebody mentertawakan lelaki tu. Dah macam ada pesta gelak pula kat situ. Mereka yang terkena sawan gelak itu pun terus beredar keluar dari bank tersebut. Bukan apa, takot takot lahh penyakit sawan mereka itu merebak dan berkemungkinan besar boleh mengakibatkan mana-mana usus mereka terbelit.
Hadoyy.. tapi laki tu boleh selamber derkkk je. Perghh.. Keluar melodi sok ni. Haha. TAK PASAL~~ 


Dalam perjalanan pulang, mereka tidak juga berhenti ketawa. Parah betul ! Ade je idea nak tambah-tambah 'lauk'.


"Haha. Giler kao, gi bank dapat tengok free show. Nanti nak pegi ajak aku lagi k ?" kata Daya yang masih dalam tawanya.


Sesampainya di perhentian bas, hilai tawa mereka mati di situ. Mereka berempat menuju ke haluan masing-masing untuk pulang ke rumah.
Mereka pulang ke rumah dengan senyuman yang berbekas dimuka. Ada juga yang pulang dengan tawa yang masih bersisa. 


Sememangnya, menyaksikan free show di bank tidak pernah dijangkakan mereka. Sehingga keesokkan harinya, peristiwa tersebut masih lagi menjadi topik perbualan mereka berempat. Esok, lusa dan seterusnya perkataan POLKA DOT kekal menjadi satu peringatan  terhadap kenangan di antara mereka.


"Aku akan ingat peristiwa ni sampai bila-bila." (n_n)



Pada pendpat kiteorang, lelaki tu berkemungkinan besar adalah seorang FLASHER. Tapi, tak tao lah kot dia buat macam tu sebab nak menayangkan hasil seni lukisan anaknye ke ataupun sebab cuaca yang terlalu panas. Bhahahak !!

Kepada Alin, Iba dan Daya :: Story nie telah ditokok tambah bagi menyedapkan lagi pembacaan korang. Hehe ! Maaf kalau tak sedap.




Comments
0 Comments

No comments :

Post a Comment

Any comment ?