GSM ! Luv yaa !

ASSALAMUALAIKUM !

Di atas permintaan seorang rakan, di sini aku ingin mengambil kesempatan untuk menceritakan tentang sahabat-sahabat aku. Kepada ahli-ahli group GSM aku persembahkan post kali ni khas untuk korang.  

Di sini aku lampirkan sedikit informasi tentang GSM :

Group GSM terdiri daripada 4 orang remaja yang gila-gila iaitu Akid (aku), Iba, Alin dan Daya.
Gila-gila mereka adalah dari segi pemikiran (belum ade rekod lagi kat mana2 hospital mental), percakapan dan juga tingkah laku. Mereka tak suka gosip-gosip murahan seperti ::: "Eh eh, dak tu suka kat dak ni" ,tak maen lah weh. Macam gugurl sangat. Auwchh~~
Mereka lebih suka 'mengkhayalkan' diri dalam 'dunia' mereka sendiri. Haa, but it doesn't mean yang diorang ni amek pil khayal. Na'a'a. Not in a million years katekooo. Mereka juga terkenal dengan mulut bise dan laser. Memang jenis suka cakap lepas. Haha. Tapi rasenya elok jugak lepaskan daripada mengumpat, betul tak. Tapi orang Malaysia kebanyakkannya tidak mampu menerima cara mereka. 
Mereka berpegang kepada prinsip 'Sama-sama joli, sama-sama susah'


[DAYA]

Daya sangat terkenal dengan sikapnya yang peramah dan mudah mesra. Dalam GSM, dia lah yang paling happening (memang jelas kelihatan peningnya)^^ Kalau tak ada dia, group kitaorang macam blackout je. Daya ni jugak sorang yang spontan ! Kengkadang tu, sikap spontan dia tu lah yang membuatkan kiteorang tergelak berguling-guling, pecah perot, hilang gigi, hilang pertimbangan. hilang pedoman. Amboiihhh, dasyat sangat dah tu. Ngee~~

Personally bagi aku, Daya seorang kawan yang versatile dalam bidang mood. Dia jenis yang memahami. Kalau kita tengah happy, dia mesti turun padang bagi menggamatkan lagi suasana. Bila tiba time kita moody, dia akan automaticly switch mood. Tapi dalam pada join sekaki moody tu pun, ada je lawak dia yang buat kitaorang happy semula. Tak ada memang tak sah. 
*Daya, kao memang ade funny bone.


[ALIN]

Dalam group kitaorang Alin lah artis^^. Dia yang paling cun ! Dan sangat terkenal dengan trademarknye~~> Hangat !
Dia yang paling adik dalm GSM, perangai dia pun memang adik-adik lagi. Paling manje ! 
Alin memang kipas susah mati KOREAN !! Tanya lar pasal artis-artis Korea, semua dia tao. Dress up dia.. Fuhh ! Dah rupa amoi Korea. Sampaikan kat karoke pun dia nyanyi lagu Korea. Kalau ada lagu Korea yang tak de 'rumi'nye pun dia boleh nyanyi, dek dah lancar punye pasal^^. Kritikal dah...
Lagi satu yang tak boleh bla nye. Alin memang peminat WWE. Tengok jer lar kat Facebook dia, penuh dengan post post WWE je. John Cena lah, Rey Mysterio lah. Parah !

Bagi aku, Alin seorang kawan yang backup kawan tak kira apa ! Kalau kita cerita apa-apa masalah kat dia, terasa macam kita ni disokong 100%. Memang best kalau lepas kat dia. *Terbaek larh, Alin hangat !^^


[IBA]

Dalam kalangan kitaorang, Iba ni lah yang paling pandai. Kalau nak tanye apa-apa pasal homework, dia je lar yang kami jadikan rujukan. (yela, aku ni pun bukan slalu beli buku rujukan. Kah kah kah !)
Iba ni jiwanya jenis mudah tersentuh. Tapi kengkadang tu sensetif tak kena tempat jugak Iba ni. Pernah sekali tu dia tengah dengar lagu dalam klas, tetiba je menangis. Haha ! Jiwang. Macam lar putus cinta, padahal touching lebih. Huhu

Iba ni, bagi aku memang seorang yang caring dan selalu think positive. Dia lar yang paling ngam dengan aku. Dah macam laki bini pun ada. Apa yang aku minat, dia pun minat. Apa yang aku rasa, dia pun rasa. Apa yang aku fikir, dia pun terfikir jugak. Pernah jugak lar jawapan peperiksaan kitaorang sebijik. Haha^^ 
Kitaorang rapat sebab same 1 klas dari form 1 sampai form 5. Selain itu, kitaorang ni ada hobi yang serupa. Memang hobi yang tak keluar modal, orang kata. ~~ tido, berangan !^^
Kalau nak berimaginasi, dia lah geng aku. Memang tanpa sempadan lah !
Kebanyakkan problem aku ceritakan kat dia. Nasib baik jenis yang sporting.
*Ba, kao yang terbaek di kalangan yang terbaek Ba !


Setiap seorang daripada mereka mempunyai perwatakan yang berbeza dan kelebihan yang tersendiri . Tapi dalam bab-bab kawan diaorang memang jenis boleh di bawa berjuang. 

Walaupun korang tak lah segenius Nur Amalina Che Bakri, sehebat Nicol n David atau secantik Heliza Helmi. Tapi mendapat sahabat yang macam korang memang dah mencukupi bagi aku. Just be the way you are. Aku sayang korang seadanya.

Comments
0 Comments

No comments :

Post a Comment

Any comment ?