Jerebu Mengganas !

Assalamualaikum 


Seperti yang kita tau, jerebu dah mula berjangkit dekat Malaysia. Aku yang study kat sempadan Negeri Sembilan - Melaka ni pon tak terkecuali daripada terhidu, tersarapan, and tertelan jerebu nih. 

Pandangan dan pemandangan dah mula kabur, hidung dan tekak dah mula berdebu, mata dan kepala dah mula sakit, pedih !! Ohh maii gadddd... Kalau tak disebabkan assignment yang melampuh, melimpah, membukit dan yang seangkatan dengannya,, dah lama dah aku Running Man balik Mantin. 

Sekarang ni tingkap bilik aku tutop 24 jam, duduk berkurung kat rumah sampai lebam. Mengalahkan pontianak dah aku tengok. Edward Cullen pon tak cenggitu... Muih Muihh...
Dulu pagi pagi bukak tingkap nyaman je macam buat iklan ubat gigi Darlie, sekarang tengok luar tingkap pon dah tau ini sume bala, bala, bala !  Huhu

Ohh Uniti dihatiku bile nak bagi emergency leave nih ? Tak kesian ke kat kami yang sedang terancam ni.. Uhuk uhuk ! Mana lah aku nak carik mask ni. Ade kang aku pinjam purdah kat bebudak pengurusan Halal. Ke nak pinjam skali dengan goggle ? 

Jerebu ni boleh menyebabkan kita sesak nafas, sakit mata, sakit tekak, hilang selera makan. Err.. yang hilang selera makan tu tak tau lahh. Aku rase kebulor je sejak dua menjak ni. Ngeee....

**Takde ubat yang boleh membantu, but by wearing mask dan tonggang air banyak banyak insyallah takde pape. Kalau dulu minum air sehari sebotol besar, kali ni kena minum sehari 3 botol besar. Huhu. 



Coretan Ikhlas,
Nurrul Akidah
Comments
0 Comments

No comments :

Post a Comment

Any comment ?